Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enApplegate, Mary DeKonty; Quinn, Kathleen Benson; Applegate, Anthony J.
TitelLevels of Thinking Required by Comprehension Questions in Informal Reading Inventories.
QuelleIn: Reading Teacher, 56 (2002) 2, S.174-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterCritical Reading; Critical Thinking; Elementary Education; Reading Achievement; Reading Comprehension; Reading Instruction; Student Evaluation
AbstractDetermines whether the types of open-ended questions and the levels of thinking that the questions called for in commercial Informal Reading Inventories were representative enough to allow users to determine the extent to which students remember, think about, or respond to what they are reading. Finds that Informal Reading Inventories may not be the best tools for assessing higher level thinking skills. Concludes with six recommendations. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: